Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

E-handel

Tony Holmberg, e-handelschef på Ica Sverige, och Frida Ridderstolpe, e-handleschef på Axfood kommenterar den negativa nättrenden.

Foto: Ica Gruppen, Elin Andersson

E-handelns andel nu rekordlåg – cheferna om skräcksiffrorna: ”Blir volatilt”

E-handeln faller tillbaka mot nivåerna innan pandemin och kunderna inom segmentet blir betydligt färre. Är det ett tillfälligt tapp – eller har e-handelshypen dött?
Läs om:
✓ Ica och Axfood om raset – och synen på framtiden
✓ Siffrorna: Så ser trenden ut – månad för månad sedan 2020
✓ Experten förbryllad: ”Svårt att förklara”
✓ Inspirationen från musikindustrin

Publicerad: 29 augusti 2022, 12:21

Isidor Beslic

Reporter

isidor.beslic@bonniernews.se

E-handeln med dagligvaror faller snabbt tillbaka. I juli rasade försäljningen med 18 procent på årsbasis, enligt Dagligvaruindex. Totalt sett stod e-handeln för endast 2,7 procent av försäljningen i juli, den

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Tidning direkt i brevlådan, 39 nr per år
Aktuell överblick, fördjupning och insyn i svensk och utländsk dagligvaruhandel.

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

Ica GruppenAxfood

Dela artikeln:

Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev