Tony Holmberg, e-handelschef på Ica Sverige, och Frida Ridderstolpe, e-handleschef på Axfood kommenterar den negativa nättrenden. Foto: Ica Gruppen, Elin Andersson
E-handelns andel nu rekordlåg – cheferna om skräcksiffrorna: ”Blir volatilt”
E-handeln faller tillbaka mot nivåerna innan pandemin och kunderna inom segmentet blir betydligt färre. Är det ett tillfälligt tapp – eller har e-handelshypen dött?
Läs om:
✓ Ica och Axfood om raset – och synen på framtiden
✓ Siffrorna: Så ser trenden ut – månad för månad sedan 2020
✓ Experten förbryllad: ”Svårt att förklara”
✓ Inspirationen från musikindustrin
Isidor Beslic
E-handeln med dagligvaror faller snabbt tillbaka. I juli rasade försäljningen med 18 procent på årsbasis, enligt Dagligvaruindex. Totalt sett stod e-handeln för endast 2,7 procent av försäljningen i juli, den
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.