Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

E-handel

De ska göra framtidens dagligvaruhandel mer hållbar

Publicerad: 17 juni 2021, 10:21

Här är en del av teamet bakom Foodfighters: De båda grundarna Daniel Gillan i och Sanna Rosell Ödén i mitten, flankerade av Mattias Ehring och Mikaela Ehrlig. Saknas på grund av pandemiläget gör Ann Therese Johansson och Klara Ördell.

Foto: Pressbild

Den svenska och prisbelönta startupen Foodfighters vill lösa problemet som många konsumenter brottas med: Att handla hållbar mat. ”Vi har inte tid att vänta, vi behöver minska vår klimatpåverkan nu”, säger Daniel Gillan, en av grundarna.


Ämnen i artikeln:

Ica SverigeCoop SverigeAxfoodLidlLivsmedelsföretagenSvensk DagligvaruhandelBergendahls

Foodfighters arbetar för en hållbar framtid genom att göra det enkelt för konsumenter att handla hållbar mat genom en ny digital plattform.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Tidning direkt i brevlådan, 39 nr per år
Aktuell överblick, fördjupning och insyn i svensk och utländsk dagligvaruhandel.

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News