Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

E-handel

Coop sätter butiksplock främst – hyllas internationellt: ”Ökat effektiviteten”

Publicerad: 17 oktober 2022, 08:55

Niklas Zeitlin är operativ e-handelschef på Coop.

Foto: Susan Berzelius, Press

Framtiden för e-handeln ligger inom ramen för den fysiska butikens dagliga drift. Det säger Niklas Zeitlin, operativ e-handelschef på Coop, och förklarar varför man sätter butiksplock framför lagermodellen. ”Kvaliteten har förbättrats i vår produktion varje enskilt år”, säger han.

Ämnen i artikeln:

CoopHemleveransLagerFramtidens butik

Isidor Beslic

isidor.beslic@bonniernews.se


Medan konkurrenterna Ica och Axfood satsar på halvautomatiserade lager- och logistikanläggningar för e-handeln har Coop valt en annan väg.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Tidning direkt i brevlådan, 39 nr per år
Aktuell överblick, fördjupning och insyn i svensk och utländsk dagligvaruhandel.

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev