Digitalisering
Mat.se pilottestar röststyrd e-handel
Publicerad: 2 september 2020, 08:45
Mat.se provar att låta kunden klicka hem varor med röststyrning. Foto: Axfood
Mat.se är först med att testa röststyrd och personifierad matshopping.
– Vi vill flytta fram våra positioner, säger verksamhetschef Ludvig Anderberg.
I takt med att kundströmmarna flyttar online testar dagligvaruaktörerna lösningar som är anpassade för e-handelskunden. Nu blir nätaktören Mat.se först med att koppla samman röststyrd handling med kundens köphistorik.
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration. Erbjudandet gäller ej befintliga prenumeranter.