Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitalisering

Bring skapar digital plattform för delikatessbutiker

Publicerad: 7 december 2020, 12:40

Lagom till att julhandeln är i full rull lanserar Bring en digital plattform som gör det både snabbt och enkelt att beställa både produkter och tjänster från lokala delikatess- och specialistbutiker.


Leveransföretaget Bring lanserar en ny digital plattform som samlar olika specialistbutiker på ett ställe. Via Amoi kan kunder i Stockholm beställa delikatesser från flera olika företag och få varorna levererade till dörren.

– Amoi gör jobbet år kunden genom att gå till specialbutikerna och hämta varorna och därefter leverera dem hem. En samlad varukasse från alla favoritbutiker, enklare blir det inte, säger Jimmy Rhodin, ansvarig for Amoi.

Han förklarar att tjänsten på så vis gör det möjligt för fler att kunna handla personligt utvalda produkter från delikatessbutiker – utan att behöva trängas eller stå i kö.

I nuläget kan kunder som bor i Stockholms innerstad och de närmaste kranskommunerna göra beställningar. Leveransen sker antingen inom någon timme samma dag eller via utvalda tidsfönster upp till sex dagar framåt i tiden.

Just nu finns tolv butiker anslutna. House of Beans, Jacksons ost, Hav, Carls Deli och Fiskeläget är några av dem, men enligt Jimmy Rhodin ansluter nya butiker varje vecka och presenteras regelbundet på Amoi.se.

Agneta Renmark

Reporter

agneta.renmark@bonniernews.se

Dela artikeln:


Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.