Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Arbetsliv

Stora egon ger ohövliga kunder: ”Många som tar sig rätten att skälla”

Publicerad: 21 juni 2021, 12:11

När ohövligheten breder ut sig får medarbetarna i handeln ta en del av smällen.

Foto: shironosov

Ohövlighet ett växande problem och den vanligaste formen av antisocialt beteende på arbetsplatser. ”Både kunder och personal har rätt att bli väl bemötta”, säger Dan Hasson, stress- och arbetsmiljöforskare vid Karolinska institutet.


Ämnen i artikeln:

Svensk HandelSvensk Dagligvaruhandel

Backa undan, håll avstånd i kön, hosta inte rätt ut i luften. Coronapandemin har inneburit ökade krav på hänsynstagande men hövligheten har knappast ökat.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Tidning direkt i brevlådan, 39 nr per år
Aktuell överblick, fördjupning och insyn i svensk och utländsk dagligvaruhandel.

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News