söndag28 maj

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Arbetsliv

Maktbalansen har förskjutits – så gör företagen som lyckas locka och behålla talanger

Publicerad: 29 mars 2023, 11:51

Tech är ett område som många inom detaljhandelns satsar mer på. Och där är det inte alltid helt lätt att hitta rätt kompetens.

Foto: David Gyung

Dagligvarubranschen är en ”ankdamm” där profiler hoppar fram och tillbaka mellan kedjor. Och en plats dit oprövade kort lockas och framtidens stjärnor odlas. Men maktbalansen har förskjutits från arbetsgivarens till arbetstagarens marknad, menar Caroline Ohlsson på rekryteringsföretaget We Hunt for Heads: ”Att se bortom branscherfarenhet är ett måste”
Läs om:
√ Kompetensen företag behöver – men har svårt att hitta.
√ Företag som vågat rekrytera utanför branschen.
√ Hur man går på kandidaters potential snarare än CV.
√ Varumärket som går i bräschen med fyradagarsvecka – med bibehållen lön.


Ellen Larsson

ellen.larsson@bonniernews.se


Ica är ett av Sveriges starkaste varumärken – oavsett bransch. Och trafiken till Icas sajt via sökmotorsgiganten Google – närmare bestämt genom receptbanken – kan göra den mest rutinerade expert

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Tidning direkt i brevlådan, 39 nr per år
Aktuell överblick, fördjupning och insyn i svensk och utländsk dagligvaruhandel.

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration. Erbjudandet gäller ej befintliga prenumeranter.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev