Få hela storyn
Starta din prenumeration
Arbetsliv
Publicerad: 5 oktober 2021, 08:43
I början av 2021 fick Ica-Stig sällskap av Ica-Stina när Björn Kjellman och Suzanne Reuter tog över i Ica-såpan efter Loa Falkman. Men Dagligvarunytts kartläggning visar att Ica är långt ifrån den jämlikhet bland handlarna som exponeras i reklamen. ”Ica-modellen är en utmaning”, säger Lena Litens, HR-chef på Ica-handlarnas Förbund.
Foto: Miriam Järlesjö
Efter 20 år med Ica-Stig som enväldig boss i butiken tog Ica-Stina i år plats i den populära reklamsåpan. Greppet speglar Icas ambition att öka andelen kvinnliga handlare. Men Dagligvarunytts unika kartläggning visar att Ica har ett stort arbete framför sig – och värst är läget i de stora butikerna.
Dagligvarunytt har i en stor granskning tagit fram siffror över hur stor andel av handlarna och butikscheferna i 2613 matvarubutiker som är kvinnor. Kartläggningen visar att mycket har hänt de
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.