Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Arbetsliv

Han ryckte ut på hembesök: ”Att hjälpa kunder är mitt jobb”

Publicerad: 28 februari 2022, 12:23

Andreas Hedlund på Ica Supermarket Torghallen i Mariefred blev dagens lokala hjälte.

Foto: Ica Supermarket Torghallen

När kunden inte lyckades lägga sin digitala beställning hos Ica Supermarket Torghallen i Mariefred ryckte butiksmedarbetaren Andreas Hedlund ut och gjorde hembesök.

Ämnen i artikeln:

Ica SupermarketIcahandlarnas Förbund

AR


Andreas Hedlund på Ica Supermarket Torghallen i Mariefred har blivit något av en lokal hjälte sedan han hjälpte en kund i nöd. Kunden behövde beställa mat men lyckades inte genomföra beställningen – och ringde därför butiken.

– Det var lite akut för hon hade inga varor hemma. Och jag tyckte det var enklare att åka hem till henne och visa än att försöka guida via telefon. Mariefred är inte så stort, det tog bara 20 minuter, säger Andreas Hedlund när Dagligvarunytt ringer.

Den nöjda kunden hyllade sedan insatsen i ett uppmärksammat inlägg i en lokal Facebookgrupp, vilket fått massor av gilla-markeringar och jublande kommentarer.

Själv är Andreas Hedlund mest ödmjukt förvånad över all uppmärksamhet.

– Jag tänkte inte alls att detta skulle få sådan spridning. Det är klart att det är kul att få uppskattning men hjälpa kunder gör jag ju hela tiden – det är mitt jobb!

Han berättar att den digitala handeln är en ganska färsk satsning.

– Vi har bara varit i gång ett par veckor så alltihop är rätt nytt för oss också. Både vi och kunderna lär oss hela tiden.

Dela artikeln:

Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev