Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Arbetsliv

7 tips från medieexperten – så gör du för att undvika förtroendekriser

7 tips från medieexperten – så gör du för att undvika förtroendekriser

Misstankarna om insiderbrott inom Ica kan få en del kunder att reagera med aggressiva inlägg i butikernas sociala kanaler. Dagligvarunytt bad kriskommunikationsexperten Jeanette Fors-Andrée att ge sina bästa tips på hur man bäst rider ut stormen och undviker förtroendekriser som näringsidkare.

Publicerad: 6 april 2022, 07:57


Medierådgivaren Jeanette Fors-Andrée ger råd om hur man kan undvika förtroendekriser och mediedrev.

Foto: Emily Dahl

Medielandskapet har förändrats dramatiskt under de senaste fem åren och medielogiken gäller nu även i de sociala medier som roddas av företagen själva. Handlare och butikschefer kan behöva en strategi

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Tidning direkt i brevlådan, 39 nr per år
Aktuell överblick, fördjupning och insyn i svensk och utländsk dagligvaruhandel.

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.