Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Säkerhet

Experten: Så påverkas varumärket Coop av IT-kraschen

Publicerad: 6 juli 2021, 07:46

Varumärkesexperten Eva Ossiansson tror inte att Coops varumärke påverkas av IT-attacken.

Coop har tvingats hålla en stor del av sina butiker stängda under flera dagar. Men varumärkesexperten Eva Ossiansson tror inte att det får långsiktiga konsekvenser för varumärket. ”Däremot väcker det större frågor kring IT-säkerhet”, säger hon.


Ämnen i artikeln:

Coop

IT-attacken som drabbade Coop under helgen har fått stora konsekvenser för verksamheten. Men att det skulle göra skada för kedjans varumärke ser Eva Ossiansson, doktor i ekonomi, varumärkesexpert och forskare

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Tidning direkt i brevlådan, 39 nr per år
Aktuell överblick, fördjupning och insyn i svensk och utländsk dagligvaruhandel.

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

Coop

Dela artikeln:


Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News