måndag25 september

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Personligt

Hemköp och Tempo prisas för sitt mångfaldsarbete

Publicerad: 16 juni 2023, 09:01

HR-chefen Charlotte Welin Zetterlund (till vänster i bild) är stolt över priset som i år gått till Hemköp och Tempo. Till höger syns vd Simone Margulies.

Foto: Pressbild

I går kväll delade Universum ut priset årets Employer Branding-företag vilket kammades hem av Hemköp och Tempo. De plockar titeln för sitt stora arbete med mångfald och inkludering, enligt juryns motivering.

Ämnen i artikeln:

HemköpTempo

JB


Förra året var Hemköp och Tempo nominerade till samma pris, men i år gick de hela vägen. HR-chefen Charlotte Welin Zetterlund är stolt över priset.

– Det känns superkul och det intygar det goda arbete vi gör, främst alla medarbetare i butik. Vi arbetar ständigt med vårt inkluderingsarbete och det genomsyrar hela vår verksamhet, säger Charlotte Welin Zetterlund.

Universum arbetar med företag som vill attrahera, rekrytera och behålla talanger inom olika branscher. Årligen delar de ut priser i en rad olika kategorier, bland annat årets Employer Branding-företag. Bland de nominerade i år var Hemköp och Tempo med och tävlade, ensamma från dagligvaruhandeln.

Utöver inkluderingsarbetet lyfts även företagets arbete för att öka attraktionskraften som arbetsgivare och möjligheterna till vidareutveckling inom kedjorna fram, två stora faktorer till att kedjorna vunnit priset.

HR-chefen Charlotte Welin Zetterlund: ”Vi arbetar ständigt med vårt inkluderingsarbete och det genomsyrar hela vår verksamhet”

Foto: Pressbild

– För många är vi ett steg in på arbetsmarknaden. Och när man väl börjat jobba hos märker de flesta rätt snabbt vilka möjligheter som finns. Dessutom finns det många olika steg att ta inom Axfoodkoncernen om man vill det, säger Charlotte Welin Zetterlund och fortsätter:

– Till Hemköp och Tempo är och ska alla vara välkomna och priset ger oss och alla utomstående ett kvitto på att vi efterlever det, säger hon.

Dela artikeln:

Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev