Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Koncept

Utmanaren tänker om – och gör en u-sväng: ”Svårt för oss att konkurrera med duktiga storspelare”

Publicerad: 13 juni 2022, 12:11

Delitea har gått tillbaka till ursprunget.

Foto: Daniel Norman

Delitea har städat upp i sortimentet – och tagit ett steg tillbaka. ”Det är svårt för oss att konkurrera med duktiga storspelare som Mathem och Ica på deras hemmaplan”, säger vd Michael Gegerfeldt. Kunderna gav tummen upp direkt och bolaget fortsatte att växa i fjol.

Ämnen i artikeln:

Sortiment

Daniel Norman

daniel.norman@bonniernews.se


I januari 2021 klev Michael Gegerfeldt in som vd för Pär Svärdsons matsatsning online, Delitea. Själv har han arbetat med e-handel sedan slutet av 90-talet och grundade bland annat skönhetsbutiken

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Tidning direkt i brevlådan, 39 nr per år
Aktuell överblick, fördjupning och insyn i svensk och utländsk dagligvaruhandel.

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev