Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag31.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Koncept

Ny kommunikation ska göra det lättare att hitta svenskmärkt

Publicerad: 9 September 2020, 08:54

Skyltar och annat material ska göra det tydligare var kunderna kan hitta Svenskmärkta produkter i butik.

Foto: Svenskmärkning.se

Nu ska det bli ännu enklare att hitta Från Sverige-märkta produkter i butiken. En storsatsning på kommunikation genomförs under hösten.


Ämnen i artikeln:

Livsmedelsmärkning

– Satsningen är efterfrågad. Vi har ett nytt kommunikationsmaterial som har butiktestats under våren och som nu erbjuds brett till butiker och företag, säger Lotta Hovhammar, kommunikationsansvarig på Svenskmärkning.

Under vecka 41 satsar organisationen dessutom lite extra.

– Då satsar vi på en Från Sverige-vecka i butik, säger Lotta Hovhammar.

Syftet med veckan är att visa upp bredden av produkter. I dag finns 10 500 märkta varor från närmare 200 varumärken.

I oktober satsar Svenskmärkning även mer på annonsering i sociala medier och utomhusreklam.

– Märket är välkänt med en kännedom på 84 porcent och har ett högt förtroende. Med annonseringen vill vi stötta butikskommunikationen och samtidigt lyfta fram märkets kriterier, säger Lotta Hovhammar.

Daniel Norman

Reporter

daniel.norman@bonniernews.se

Ämnen i artikeln:

Livsmedelsmärkning

Dela artikeln:


Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.