Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Koncept

Med ett mindre – mobilt – koncept ska Pressbyrån kunna nå ut till fler

Publicerad: 22 juni 2021, 05:45

Pressbyrån har tagit fram ett nytt butikskoncept för att nå ut till fler.

Pressbyrån har tagit fram ett mindre – och flyttbart – butikskoncept. ”På det här sättet kan vi etablera oss och erbjuda service på platser som annars inte har det”, säger Reitan Convenience Sveriges bygg- och etableringsdirektör Isak Wondimu.


Ämnen i artikeln:

Pressbyrån

Det nya konceptet kommer i två storlekar, en för bemannade butiker på 45 kvadratmeter och ett för obemannade Pressbyrån Go på 22 kvadratmeter. 

Med det här konceptet vill kedjan kunna etablera sig på platser dit den inte når i dag och där det saknas den här typen av service.  

– Vi vill att våra butiker ska vara en knutpunkt för ett tryggt, öppet och inkluderande samhälle. Med byggnaden kan vi bidra till att skapa trygga och upplysta platser i samhället, samtidigt som vi tillför något till stadsbilden och till samhället, säger Isak Wondimu. 

Butikerna är enkla att flytta vilket gör att de kan fungera både som permanenta och tillfälliga lösningar. 

Daniel Norman

Reporter

daniel.norman@bonniernews.se

Ämnen i artikeln:

Pressbyrån

Dela artikeln:


Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News