måndag5 juni

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Koncept

Lidls rekordsiffra överraskar experten: ”Tillväxten har en långsiktig påverkan”

Publicerad: 18 april 2023, 05:38

Allt fler konsumenter provar varor från Lidls egna varumärken. Den höga siffran är anmärkningsvärd, tycker Myriam Martensen på GFK.

Kedjornas egna märkesvaror fortsätter öka, på andra varumärkens bekostnad. Kunder som en gång hittat till EMV byter sällan tillbaka, enligt GFK:s expert Myriam Martensen.

Ämnen i artikeln:

LidlAxfood

Monika Nilsson Lysell

monika.nilsson@bonniernews.se


91 procent av svenska hushåll har köpt minst en av Icas egna produkter det senaste året, visar siffror från GFK. Siffran korrelerar med Icas dominans på marknaden.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Tidning direkt i brevlådan, 39 nr per år
Aktuell överblick, fördjupning och insyn i svensk och utländsk dagligvaruhandel.

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration. Erbjudandet gäller ej befintliga prenumeranter.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev