Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag29.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Koncept

Jätten på Östersjön gör butikssatsning på land: ”Varumärkesbyggande”

Publicerad: 9 November 2020, 05:00

Viking Lines butik öppnar på torsdag denna vecka och kommer att vara öppen till januari 2021.

Foto: Citycon, Viking Line

Pandemin har inneburit stora utmaningar för Viking Line. För att nå ut öppnar rederiet nu en pop up med ett utbud som ska spegla det kryssningsresenärerna hittar i butiken ombord.


– Pop up-butiken, som nu förverkligas för första gången, är en ny typ av varumärkesbyggande aktivitet för Viking Line. Eftersom fritidsresandet på fartygen kraftigt begränsats ville vi erbjuda de röda båtarnas produkter och trevliga stämning till dem som bor i storstadsregionen, säger Ninna Suominen, chef för marknad och onlineförsäljning.

Butiken öppnar i finska köpcentrumet Iso Omena i Esbo i öster om Helsingfors.

Ett utvalt sortiment ur det resenärerna handlar ombord utlovas inom mode, skönhet och godis samt Ville Viking-produkter.

– Vi tror att människor kommer att lockas av en lägre prisnivå än priserna i land, liksom av de rödvita Ville Viking-produkterna, som speciellt barnfamiljerna älskar. Vår skeppskatt har också lovat att komma till Iso Omena för att träffa barnen, säger retailchefen Mats Kotka.

Butiken öppnar 12 november och kommer att vara öppen till 10 januari nästa år.

Daniel Norman

Reporter

daniel.norman@bonniernews.se

Dela artikeln:


Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.