Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag31.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Koncept

Hemköp fick ett lyft med Vego-konceptet

Publicerad: 9 September 2020, 12:44

Exponerring är A och O för att lyckas med vego, menar Fredrik Lindqvist, butikschef på Hemköp Stigbergstorget i Göteborg

Konceptet Variera med Vego har lyft försäljningen av vegetariskt inom Hemköpskedjan. Butiken på Stigbergstorget i Göteborg är särskilt vassa inom segmentet. – Kunderna hjälper oss att ligga i framkant, säger butikschefen.


Ämnen i artikeln:

HemköpProduktutveckling

I takt med kundernas efterfrågan har det vegetariska utbudet i dagligvaruhandeln ökat snabbt under de senaste åren. Men dagligvaruaktörerna har också tagit egna initiativ för att boosta såväl försäljning som

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Tidning direkt i brevlådan, 39 nr per år
Aktuell överblick, fördjupning och insyn i svensk och utländsk dagligvaruhandel.

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

HemköpProduktutveckling

Dela artikeln:


Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.