Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Koncept

Experten ser mångmiljonpotential i Xtra-butikerna – om Coop lyckas

Publicerad: 16 maj 2022, 08:35

Rickard Vallöf säger i en intervju med Dagligvarunytt att han tror att Xtra kan bli ett ”unikt format” i Sverige.

Coop måste återupprätta kundernas förtroende i de tidigare Netto-butiker som nu blir Xtra. Lyckas man, kan den svenska dagligvarukartan ritas om, tror Rickard Vallöf på McKinsey. Och han gissar att det kan ”hända saker” hos Ica om Xtra blir en succé.


Ämnen i artikeln:

XtraCoop

Utgångsläget är tufft för Coop i de butiker man tog över från Netto, konstaterar Rickard Vallöf, partner på konsultföretaget McKinsey och expert på handel. Han följer Xtra-utrullningen med spänning.  

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Tidning direkt i brevlådan, 39 nr per år
Aktuell överblick, fördjupning och insyn i svensk och utländsk dagligvaruhandel.

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

XtraCoop

Dela artikeln:

Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev