lördag3 juni

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Koncept

Butiken kärleksbombas på Facebook efter ramadan-kampanj

Publicerad: 19 april 2023, 06:06

För Anton Berglund och Ica Maxi Välsviken har kampanjen under ramadan fått enormt gensvar.

När Ica Maxi-butiken lyfte den muslimska högtiden ramadan på Facebook blev gensvaret enormt. ”Ni har gjort ramadan ännu finare” skriver en kund, ”Det är så här man drar till sig och behåller kunder” skriver en annan.

Ämnen i artikeln:

Ica NäraIca Maxi

Monika Nilsson Lysell

monika.nilsson@bonniernews.se


För Ica Maxi Välsviken i Karlstad är det första året man har en specifik kampanj inför ramadan och eid al fitr. Dagligvarunytt har tidigare berättat om hur butiken skapat en avdelning för varor från olika matkulturer. När man den 22 mars presenterade kampanjvarorna inför ramadan i ett inlägg på Facebook, med budskapet ”Självklart vill vi vara med och fira detta”, överöstes det av reaktioner. I skrivande stund har inlägget 4 700 likes.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Tidning direkt i brevlådan, 39 nr per år
Aktuell överblick, fördjupning och insyn i svensk och utländsk dagligvaruhandel.

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration. Erbjudandet gäller ej befintliga prenumeranter.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev