Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Koncept

Butiken byter skylt en tredje gång när Coop Väst satsar på det nya lågpriskonceptet: ”Prisvärdhet är viktigt”

Publicerad: 1 juni 2022, 07:08

OBS! Genrebild som inte föreställer den aktuella butiken.

Foto: SusanBerzelius

Först Netto, och sen Coop. Nu skyltar matbutiken på Vislandavägen i Ljungby om igen för att bli en del av det nya lågpriskonceptet Xtra.


Ämnen i artikeln:

Coop VästXtra

– Det här är en viktig satsning för oss, där vi ytterligare förstärker vårt erbjudande till medlemmar och kunder i området. Prisvärdhet är viktigt i alla våra butiker men här ser vi en möjlighet att bredda oss och erbjuda ett butiksformat där vi jobbar med pris varje dag, säger Peter Nordman, försäljnings- och driftchef för Coop Väst till Smålänningen. 

Butiken skyltades om en första gång efter att Coop köpt Nettos svenska verksamhet. Nu är det alltså dags igen, skriver tidningen. 

LÄS OCKSÅ: Coops lågprisoffensiv går in i nytt skede – här är orterna där Xtra lanseras 

Något ägarbyte är det emellertid inte tal om. Xtra är Coops nya lågprissatsning men med eget sortiment, egen grafisk profil och egen butiksdrift. 

Även i Alvesta skyltar Coop Väst om till Xtra. 

– Vi ser fram emot att välkomna gamla som nya medlemmar och kunder till Xtra i Alvesta och Ljungby. Vi kommer att sätta stort fokus på att erbjuda ett starkt kundbemötande och att allt som behövs i vardagen finns i butikerna, och det ska alltid vara till ett riktigt schysst pris, säger regionchef Adrian Caka. 

LÄS OCKSÅ: Experten ser mångmiljonpotential i Xtra-butikerna – om Coop lyckas 

Daniel Norman

Redaktör

daniel.norman@bonniernews.se

Ämnen i artikeln:

Coop VästXtra

Dela artikeln:

Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev