Få hela storyn
Starta din prenumeration
Koncept
Publicerad: 1 juni 2022, 07:08
OBS! Genrebild som inte föreställer den aktuella butiken.
Foto: SusanBerzelius
Först Netto, och sen Coop. Nu skyltar matbutiken på Vislandavägen i Ljungby om igen för att bli en del av det nya lågpriskonceptet Xtra.
– Det här är en viktig satsning för oss, där vi ytterligare förstärker vårt erbjudande till medlemmar och kunder i området. Prisvärdhet är viktigt i alla våra butiker men här ser vi en möjlighet att bredda oss och erbjuda ett butiksformat där vi jobbar med pris varje dag, säger Peter Nordman, försäljnings- och driftchef för Coop Väst till Smålänningen.
Butiken skyltades om en första gång efter att Coop köpt Nettos svenska verksamhet. Nu är det alltså dags igen, skriver tidningen.
LÄS OCKSÅ: Coops lågprisoffensiv går in i nytt skede – här är orterna där Xtra lanseras
Något ägarbyte är det emellertid inte tal om. Xtra är Coops nya lågprissatsning men med eget sortiment, egen grafisk profil och egen butiksdrift.
Även i Alvesta skyltar Coop Väst om till Xtra.
– Vi ser fram emot att välkomna gamla som nya medlemmar och kunder till Xtra i Alvesta och Ljungby. Vi kommer att sätta stort fokus på att erbjuda ett starkt kundbemötande och att allt som behövs i vardagen finns i butikerna, och det ska alltid vara till ett riktigt schysst pris, säger regionchef Adrian Caka.
LÄS OCKSÅ: Experten ser mångmiljonpotential i Xtra-butikerna – om Coop lyckas