Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Koncept

Boxtrenden breder ut sig – så agerar branschen: ”Svårt att se om man lyckas hitta bärighet”

Publicerad: 14 februari 2022, 09:20

Boxtrenden accelererar. Samtliga av de största aktörer har inlett samarbeten med uppstickare som Instabox och Budbee – och den traditionella posthanteringen är utmanad.

Foto: Pressbild

I spåren av e-handelsexplosionen växer nya utmaningar för dagligvaruhandeln fram, med allt större krav på snabbhet och tillgänglighet. Dagligvarunytt har tagit pulsen på aktörernas arbete med skåplösningar. Läs om:
✓ Utmanaren Iboxens syn på framtiden och konkurrensen
✓ Fördelarna med skåplösningar i stället för traditionell paketutlämning
✓ Antal aktörer på marknaden – och vilka som är störst bland uppstickarna
✓ Hur Coop, Hemköp och Ica jobbar med leveranser
✓ Ica Gruppens e-handelschef om ett läge där ”infrastrukturen ligger långt efter idéerna”


Ämnen i artikeln:

Ica GruppenCoopHemköpPostombud

Leveransmarknaden växer så det knakar. Enligt Post- och telestyrelsen, PTS, skickades i snitt 1,2 miljoner paket 2020, en siffra som spås landa på drygt 2 miljoner om några år. 

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Tidning direkt i brevlådan, 39 nr per år
Aktuell överblick, fördjupning och insyn i svensk och utländsk dagligvaruhandel.

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev