Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Koncept

Axfood lanserar nytt varumärkessyfte – ska lyfta fram vad bolaget står för

Publicerad: 27 maj 2022, 12:23

Axfood har lanserat sina målbilder för 2030.

Foto: Gustav Kaiser

Axfood introducerar det nya varumärkessyftet ”Mer livskvalitet för alla”. Bolaget adderar även fyra nya målbilder för att beskriva Axfoods riktning framåt.


Ämnen i artikeln:

AxfoodTempoWillys

De senaste åren har för Axfoods del varit präglade av nya verksamheter och digitalisering, vilket har krävt ökat fokus på innovation och IT. Bolaget menar samtidigt att det har saknats en tydlighet i varumärket och dess syfte.

Bolaget består bland annat av varumärkena Willys, Hemköp och Tempo och det nya varumärkessyftet lyder ”Mer livskvalitet för alla”. En fras som ska beskriva vad Axfood står för och var bolaget vill vara i ett längre perspektiv.

Här kan du se Axfoods nya reklamfilm

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Syftet lanseras tillsammans med fyra målbilder för 2030. Dessa målbilder består bland annat av att företaget ska vara Sveriges mest inkluderande mataktör och vara den starkaste kraften för ett hållbart mat-Sverige.

De andra två målbilderna är att Axfood ska ha skapat ett friskare Sverige och att man leder utvecklingen mot de enklaste och bästa upplevelserna runt maten.

Allt för att förändra matens roll för de kunder och människor som är berörda av bolagets varumärken och koncept.

Loke Westberg

Reporter

loke.westberg@bonniernews.se

Ämnen i artikeln:

AxfoodTempoWillys

Dela artikeln:

Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev