Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Etablering

Tillspetsad kampanj ska hjälpa Lidl hitta lägen: ”Tittar på flera platser som kräver påhittighet”

Publicerad: 13 juni 2022, 08:04

”Vi hoppas att ännu fler markägare hör av sig”, säger Petra Wahlström, fastighetschef på Lidl i Malmö.

Foto: Lidl/Linus Pettersson

I sin jakt på lägen för nya butiker vänder sig Lidl till markägare och kommuner i en vågad annonskampanj. För att lågpriskedjans expansion inte ska stanna av behöver Lidl ”annorlunda förslag” på lokaliseringar. ”Vi kan bygga på platser som vid en första anblick verkar omöjliga”, säger Petra Wahlström, fastighetschef i Malmö.


Ämnen i artikeln:

Lidl

När Lidl 2020 byggde in glasgolv i en ny butik utanför Dublin väckte det stor uppmärksamhet i media. Glasgolvet gjorde nämligen ett medeltida hem, som upptäckts under byggtiden, synligt. 

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Tidning direkt i brevlådan, 39 nr per år
Aktuell överblick, fördjupning och insyn i svensk och utländsk dagligvaruhandel.

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

Lidl

Dela artikeln:

Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev