Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Etablering

St1 utmanar dagligvaruhandeln med sitt matkoncept: ”Skulle kunna öppna på en pendeltågstation”

Publicerad: 31 maj 2022, 07:47

Fågelkvitter på toaletterna är en komponent i Ploqs framgångsrecept. Till höger Sofie Westman.

Foto: Pressbild

St1:s koncept Ploq, som fokuserar på att leverera fräsch mat till kunderna, växer så det knakar. I dagsläget finns åtta butiker men innan året är slut beräknas den siffran vara 21. ”Det är framtidens matdestination längs väg”, säger Sofie Westman, projektansvarig.


Ämnen i artikeln:

Färdigmat

Första pilotbutiken öppnades hösten 2020 och därefter har det öppnat ytterligare sju Ploq-butiker längs Sveriges vägar.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Tidning direkt i brevlådan, 39 nr per år
Aktuell överblick, fördjupning och insyn i svensk och utländsk dagligvaruhandel.

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

Färdigmat

Dela artikeln:

Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev