lördag3 juni

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Etablering

Lidls kaxiga passning till konkurrenterna inför premiären: ”De får steppa upp”

Publicerad: 26 april 2023, 08:42

Christoffer Wennergren, fastighetschef för Lidl.

Foto: Pressbild

Premiären närmar sig. I dag öppnar Lidl sin största butik hittills i Göteborgsområdet.

Ämnen i artikeln:

Lidl

Daniel Norman

daniel.norman@bonniernews.se


– Våra konkurrenter får steppa upp för att behålla sina kunder.

Det säger fastighetschefen Christoffer Wennergren till Partille Tidning inför torsdagens premiär.

Med sina 1 420 kvadratmeter blir butiken i Partille Lidls största hittills i Göteborgsområdet.

Butiken ligger i det nya bostadsområdet Partille Port, intill Partille arena.

– Vi har ett väldigt stort självförtroende för vårt koncept. I slutändan är det bra för folk här i Partille. Vi är inte oroliga, speciellt inte så som vindarna blåser just nu. Vi upplever att suget efter ett Lidl i närområdet aldrig varit större, säger Christoffer Wennergren till tidningen.

Han berättar att Lidls kundtjänst under en lång tid få ta emot samtal från Partillebor som haft önskemål om en butik på orten.

– Många har hört av sig och undrat när det blir av. Partille är tillsammans med Varberg de platser där flest har efterfrågat oss.

LÄS OCKSÅ: Nya siffror – här är kundernas tydliga dom i priskriget: ”Superstark tillväxt”

Butiken blir Lidls fjortonde i Göteborgsområdet.

– Enligt vår statistik kan vi se att det är här i Västsverige som vi har allra flesta kunder. Det här blir största butiken i området.

Totalt 20 personer kommer att arbeta i butiken.

– Vi har valt att inte proppa allt fullt med hyllor och varor. Vi vill inte att det ska vara instängt, man ska kunna se ut från butiken på omgivningen och se in i butiken utifrån. Jag tror att det bidrar till en ökad trygghet och det är en go känsla att blickar kan få mötas, berättar Christoffer Wennergren för Partille Tidning.

LÄS OCKSÅ: Lidl-chefen om nya strategin – efter extrema tillväxten: ”Kan inte vinna med bara pris”

Dela artikeln:

Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev