fredag22 september

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Etablering

Här testar Willy nytt grepp – för att vinna förtroende på en ny marknad

Publicerad: 23 februari 2023, 12:10

Mats Johansson på egna företaget Jemast har hjälpt Axfood med det unika sortiment som testas på Willys Flemingsberg.

Foto: Monika Nilsson Lysell

Willys nya butik i Flemingsberg ser inte ut som någon annan i kedjan. I ett experiment som omfattar närmare 800 varor har Axfood anlitad extern hjälp för att lyckas. ”Potentialen är enorm”, säger Mats Johansson.

Ämnen i artikeln:

WillysAxfoodMatpriser

Monika Nilsson Lysell

monika.nilsson@bonniernews.se


I Flemingsberg centrum har Matrebellernas Nya Pulsen tagits över av Axfood, som på torsdagen 23 februari öppnade en Willys i den ombyggda butikslokalen. I kön som ringlade lång inför premiären

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Just nu 49 kr för 3 månader

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Tidning direkt i brevlådan, 39 nr per år
Aktuell överblick, fördjupning och insyn i svensk och utländsk dagligvaruhandel.

Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.

Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 2 446 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 3 495 kr. Säg upp prenumerationen när som helst, så avslutas den efter avtalad bindningstid.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev