måndag20 mars

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Etablering

Här testar Willy nytt grepp – för att vinna förtroende på en ny marknad

Publicerad: 23 februari 2023, 12:10

Mats Johansson på egna företaget Jemast har hjälpt Axfood med det unika sortiment som testas på Willys Flemingsberg.

Foto: Monika Nilsson Lysell

Willys nya butik i Flemingsberg ser inte ut som någon annan i kedjan. I ett experiment som omfattar närmare 800 varor har Axfood anlitad extern hjälp för att lyckas. ”Potentialen är enorm”, säger Mats Johansson.

Ämnen i artikeln:

WillysAxfoodMatpriser

Monika Nilsson Lysell

monika.nilsson@bonniernews.se


I Flemingsberg centrum har Matrebellernas Nya Pulsen tagits över av Axfood, som på torsdagen 23 februari öppnade en Willys i den ombyggda butikslokalen. I kön som ringlade lång inför premiären

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Tidning direkt i brevlådan, 39 nr per år
Aktuell överblick, fördjupning och insyn i svensk och utländsk dagligvaruhandel.

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev