onsdag8 februari

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Etablering

Här testar Axfood förfinat koncept – för prioriterade kundgruppen: ”Ett aktivt val vi gjort”

Publicerad: 2 december 2022, 09:27

Eurocash lyssnade på kunderna, och behåller den manuella köttdisken. Foto: Pressbild

Med kedjans första manuella köttdisk tar Eurocash upp kampen om kunderna i Charlottenberg. ”Vi har gjort valet för att vi vill utmana och testa konceptet”, säger Johan Svensson, vd.

Ämnen i artikeln:

AxfoodEurocashGränshandel

Monika Nilsson Lysell

monika.nilsson@bonniernews.se


I jakten på ett nytt butiksläge i gränshandelsorten Charlottenberg tittade Axfood på flera olika alternativ innan det i somras blev klart att man förvärvar befintliga Eda supermarket. Den över

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Tidning direkt i brevlådan, 39 nr per år
Aktuell överblick, fördjupning och insyn i svensk och utländsk dagligvaruhandel.

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev