Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Etablering

Här satsar Sabis – öppnar ytterligare en Hemköp: ”1 700 kvadratmeter matglädje”

Publicerad: 1 februari 2022, 06:50

Sabis etablerar en Hemköpsbutik i Sickla köpkvarter.

Sabis öppnar en matbutik i Sickla köpkvarter i Nacka. Butiken, som är en del av bolagets samarbete med Axfood, blir en Hemköp. ”Vi kommer att skapa en butik med 1 700 kvadratmeter matglädje, inspiration och riktigt bra färdigmat”, säger vd Madeleine Bremer.


Ämnen i artikeln:

Hemköp

Det Stockholmsbaserade familjeföretaget Sabis satsar på ytterligare en matbutik. 

Etableringen sker i Sickla köpkvarter i Nacka. Butiken, som blir 1 700 kvadratmeter stor, kommer att ligga i Sickla galleria granne med Normal, Lagerhaus och XXL. 

– Vi är väldigt glada över denna nyetablering. Sickla är en spännande plats med stor planerad tillväxt och en målgrupp som har höga krav på kvalitet och service. Vi kommer att skapa en butik med 1 700 kvadratmeter matglädje, inspiration och riktigt bra färdigmat, säger Madeleine Bremer i en kommentar. 

Satsningen är en del av Sabis samarbete med Axfood. Butiken kommer att heta Hemköp Sickla. 

– Med Hemköps starka erbjudande och Sabis personliga touch blir vi ett mycket starkt alternativ för matintresserade och medvetna kunder, fortsätter Madeleine Bremer. 

Planen är att matbutiken ska öppna i september. 

Sabis har sedan tidigare fem matbutiker, fyra Hemköp samt Sabis i Fältöversten i Stockholm. Företaget driver dessutom 20 restauranger, tio kaféer och tre hotell. 

– Det är fantastiskt roligt att familjeföretaget Sabis tillsammans med Hemköp öppnar en matbutik i Sickla. Av erfarenhet vet vi hur duktiga Sabis är på att lokalt anpassa och driva sina butiker, så jag ser mycket fram mot etableringen av ytterligare en handlarägd Hemköpsbutik, säger Henrik Sved, driftschef för Hemköps handlarägda butiker och affärsområdeschef för Tempo, i en kommentar. 

Daniel Norman

Redaktör

daniel.norman@bonniernews.se

Ämnen i artikeln:

Hemköp

Dela artikeln:

Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.