Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Etablering

Eko höjer tempot – här är receptet bakom succén: ”Vi vet att vi är attraktiva”

Publicerad: 5 november 2021, 08:52

Eko är på offensiven. I går öppnade kedjan sin tionde butik – den här gången i Uppsala. Market tittade in på stormarknaden och tog ett snack med vd Ted Berggren om:
✓ Planen för att accelerera tillväxten.
✓ Styrkorna i konceptet som lockar attraktiva kundgrupper.
✓ Tvärtom-strategin i relationen till leverantörerna.
✓ Utmaningen med egna varumärket.


Ämnen i artikeln:

Stormarknader

Det börjar bli en vana nu för Ted Berggren, ledningen och butikspersonalen: Vid varje butiksöppning står de och applåderar de första kunderna som kliver in i butiken.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Tidning direkt i brevlådan, 39 nr per år
Aktuell överblick, fördjupning och insyn i svensk och utländsk dagligvaruhandel.

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

Stormarknader

Dela artikeln:


Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.