Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Etablering

Coop tappar till lågpris – expertens dom: ”Xtra ett intressant alternativ”

Publicerad: 27 januari 2022, 11:15

Willys och Willys Hemma lockar klart flest prismedvetna hushåll i Sverige enligt GFK. Nu ska Willys två format få en match av Coops lågpriskoncept. GFK:s analytiker Bo Engström anser att Xtra kan bli ett intressant alternativ för prisjägarna.

Willys lockar klart flest starkt prismedvetna hushåll i Sverige. Coops jättesatsning på lågpris kan skaka om marknaden. ”Xtra kan uppfattas som ett intressant alternativ”, säger GFK:s analytiker Bo Engström.


Ämnen i artikeln:

CoopLidlWillys

GFK:s kartläggning visar att närmare en tredjedel av konsumenterna är starkt prismedvetna när de ska shoppa dagligvaror och bland dessa har Willys en extraordinär position.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Tidning direkt i brevlådan, 39 nr per år
Aktuell överblick, fördjupning och insyn i svensk och utländsk dagligvaruhandel.

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

CoopLidlWillys

Dela artikeln:

Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.