Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Etablering

Att nå ut med varumärket – nästa utmaning för Coops lågpriskedja: "Snabb expansion går före"

Publicerad: 20 juni 2022, 08:30

Ola Andersson, affärschef för Coop Xtra.

Foto: Coop

För Coops lågpriskoncept Xtra ligger fokus på utrullning snarare än varumärkesbygge – just nu. Men i nästa steg ska konceptet marknadsföras genom olika kampanjer. ”Det kommer att märkas”, säger affärschef Ola Andersson.


Ämnen i artikeln:

Coop SverigeCoop Butiker och StormarknaderCoop VästCoop GotlandCoop MittCoop NordCoop OskarshamnCoop VärmlandCoop NorrbottenCoop Kristianstad/Blekinge

I januari var Dagligvarunytt först med att berätta om Coops utrullning av låpriskonceptet Xtra. Ambitionen är att drygt 70 butiker inom formatet Coop ska ha konverteras till Xtra innan årets

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Tidning direkt i brevlådan, 39 nr per år
Aktuell överblick, fördjupning och insyn i svensk och utländsk dagligvaruhandel.

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev