Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag31.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Butiksinspiration

Under veckan syns svenska produkter bättre i butikerna: “Uppmärksamma kunderna om fördelarna”

Publicerad: 5 Oktober 2020, 07:46

Dagligvarubutiker från alla kedjor satsar extra på att lyfta fram svenska produkter under den kommande veckan.

Foto: Pressbild

Över 300 butiker lyfter denna vecka fram Från Sverige-märkta varor lite extra. ”En Från Sverige-vecka är en bra plattform för oss där vi kan lyfta det lite extra”, säger City Gross vd Anders Wennerberg.


Ämnen i artikeln:

LidlCity Gross

I lördags inleddes Från Sverige-veckan i butikerna. Varor som är Sverigemärkta blir mer synliga i butik genom skyltning. Över 300 butiker deltar.

– På City Gross är vårt svenska sortiment en stor del av vårt varumärke och en Från Sverige-vecka är en bra plattform för oss där vi kan lyfta det lite extra. Det är också ett sätt för oss att uppmärksamma våra kunder på alla fördelar som finns med att välja svenskt, säger Anders Wennerberg.

Han berättar att kedjan kommer att göra insatser både i fysisk butik och digitalt.

Även Lidl deltar i Från Sverige-veckan.

– Under veckan satsar vi extra på att synliggöra våra produkter med märkningen Från Sverige. Det är dels genom butiksskyltning och i vårt reklamblad men också genom pressbearbetning och innehåll i våra egna kanaler, säger marknads- och kommunikationsdirektör Bella Goldman.

Även butiker inom Ica, Coop och Axfood deltar i kampanjen som pågår fram till 11 oktober.

Daniel Norman

Reporter

daniel.norman@bonniernews.se

Ämnen i artikeln:

LidlCity Gross

Dela artikeln:


Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.