Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Butiksinspiration

Tog över butik med arga kunder, låg försäljning och konflikt kring arbetstid: ”Såg en oerhörd potential”

Publicerad: 23 juni 2022, 07:54

I mars hade Karl Josefsson bara varit i Oskarshamn en gång. Nu är han engagerad i både företagarföreningar och sponsring av lokal idrott.

Foto: Monika Nilsson Lysell

Arga kunder, arbetsmiljökonflikter och en alldeles för låg försäljning. Låter det lockande? Det tyckte Karl Josefsson, som lämnade stormarknaden för den omskrivna flaggskeppsbutiken och på kort tid lyckats vända utvecklingen.

Ämnen i artikeln:

Coop Oskarshamn

Monika Nilsson Lysell

monika.nilsson@bonniernews.se


OSKARSHAMN. Blommor ramar in entrén och en vackert textad skylt hälsar välkommen till butiken ”mitt i staden”. I förbutiken – som lockar med stans billigaste räksmörgås – bjuder Karl Josefsson

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Tidning direkt i brevlådan, 39 nr per år
Aktuell överblick, fördjupning och insyn i svensk och utländsk dagligvaruhandel.

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev