Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Butiksinspiration

Smarta samarbeten sätter butiken på kartan: ”Lokalt är inte samma sak som svenskt”

Publicerad: 2 juni 2021, 08:38

Geografiska matvarumärken är en ofta outnyttjad potential för dagligvaruhandeln.

Foto: Pressbild/Jordbruksverket

Lokalproducerat är en stark trend där dagligvaruhandeln kan flytta fram sina positioner med hjälp av geografiska varumärken. Det visar en ny rapport som United Minds tagit fram på uppdrag av Jordbruksverket. ”Konsumenterna vill ha mer närproducerad mat”, säger samordnaren Tobias Kreuzpointner.


Ämnen i artikeln:

LivsmedelsföretagenIca SverigeCoop SverigeBergendahlsLidlAxfood

Handen på hjärtat: Avspeglar utbudet i din butik i vilken del av Sverige den ligger?

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Tidning direkt i brevlådan, 39 nr per år
Aktuell överblick, fördjupning och insyn i svensk och utländsk dagligvaruhandel.

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News