Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Butiksinspiration

Kreativa grepp kring semlan – en guldgruva för butikerna: ”Otroligt uppskattat och lyckat”

Publicerad: 2 februari 2022, 14:27

Ljungbys (och Sveriges?) största semmelbuffé fanns i helgen på City Gross i Ljungby. Butiken sålde 2 000 semlor över disk på två dagar. Från vänster på bilden: Maja Nyberg och Jennie Svensson från butikens fisk/deliavdelning, samt Janni Gustavsson och David Engqvist från bageriet. Bilden till höger: Emil Kvarnström, butikschef på Hemköp Skillingaryd som har stor framgång med egenbakade semlor.

Semmelperioden är här – och det innebär ett fint försäljningstillskott för många butiker. Hemköp i Skillingaryd röner framgång med sina egenbakade semlor, och hos City Gross dukade man i helgen upp ”Ljungbys största semmelbuffé”.


Ämnen i artikeln:

HemköpCity GrossTempo

350 000. Så många semlor säljer Hemköp och Tempo varje år. Under perioden januari till mars utgör semlan dessutom den artikel som har störst värde i brödhyllan, enligt kedjan som

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Tidning direkt i brevlådan, 39 nr per år
Aktuell överblick, fördjupning och insyn i svensk och utländsk dagligvaruhandel.

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

HemköpCity GrossTempo

Dela artikeln:

Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev