Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Butiksinspiration

Ica peppar och preppar inför ny blågul fotbollsfest

Publicerad: 3 juni 2021, 08:08

Årets kanske regnigaste dag spelade Ica Sverige in sin kickoff inför EM i fotboll. Medverkade gjorde bland andra från vänster Joakim Bengtsson, Peter Hägg och Viktoria Carlsson Mars från Ica Sverige samt fotbollsexperten och tidigare proffset Kim Källström.

Foto: Skrållan Karlkvist

Handeln i allmänhet, och Ica i synnerhet, laddar för det stundande, och ett år försenade, Europamästerskapet i fotboll som börjar den 11 juni. För att peppa butikerna tog Ica hjälp av bland andra Kim Källström.


Ämnen i artikeln:

Ica Sverige

När domaren blåser i gång Sveriges premiärmatch mot Spanien i fotbolls-EM måndagen den 14 juni, är Ica-butikerna laddade till tänderna inför mästerskapet.

I förra veckan spelades en digital kickoff med den tidigare landslagsspelaren Kim Källström in på Örvallen i Sundbyberg. Medverkar i den filmade kickoffen gör även bland andra Ica-handlaren Annette Claesson, Ica Nära Furuviks i Solna liksom Svenska fotbollförbundets generalsekreterare och Icas tidigare marknadsdirektör Håkan Sjöstrand.

Kickoffen finns nu på såväl butikernas intranät som i Icas interna kanaler.

– Det blir mängder med varor i kampanjen förstås, både Icas egna varor och, nytt för i år, fem utvalda märkesleverantörer, säger Peter Hägg, chef Varumärkesengagemang och samarbeten.

– Vi tror att såväl butiker som kunder längtar efter roliga händelser och aktiviteter och vet att butikerna är laddade med varor, erbjudanden, egna tävlingar och roliga exponeringar för att fronta mästerskapet.

En del av försäljningen av dessa särskilt utvalda blågula varor går via samarbetet med Svenska fotbollförbundet till olika fotbollsföreningar över hela landet genom initiativet ”Alla är olika, olika är bra”.

Susan Berzelius

Utrikesredaktör, reporter

susan.berzelius@bonniernews.se

Ämnen i artikeln:

Ica Sverige

Dela artikeln:


Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.