Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Butiksinspiration

Mattias Stagliano är handlare för Ica Supermarket i Akalla sedan ett knappt år tillbaka. Han har vänt en negativ trend genom att våga satsa på volym – och skapa tillväxt. – Vi är överlägset billigast på ris och det driver trafik till butiken. Mitt främsta råd till andra är att våga bygga volym och att satsa på tillväxt, säger handlaren Mattias Stagliano.

Foto: Sören Andersson

Ica i Akalla vände negativa trenden – med stora volymer och världens mat: ”Våga satsa på tillväxt”

Att bredda sortimentet med hundratals artiklar från Mellanöstern, Balkan och Polen har vänt en negativ trend för Ica Supermarket i Akalla.
Här delar den nya handlaren Mattias Stagliano och butikschefen Christoffer Jönsson med sig av framgångsreceptet.
Läs om:
✓ Så ökar butiken tillväxttakten.
✓ Hemligheten bakom säljlyftet.
✓ Strategin för att nå fler konsumenter.
✓ Omgörning – med små medel.

Publicerad: 8 april 2022, 12:04

Ellen Larsson

Reporter

ellen.larsson@bonniernews.se

STOCKHOLM. Inlagda grönsaker, fem olika sorters dadlar samt den fyllda smörkakan Maamoul är några av produkterna som samsas om utrymmet på pallen som inleder kundvarvet på Ica Supermarket i Akalla

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Tidning direkt i brevlådan, 39 nr per år
Aktuell överblick, fördjupning och insyn i svensk och utländsk dagligvaruhandel.

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

Ica SverigeIca SupermarketSortimentLeverantör

Dela artikeln:

Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev