Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Butiksinspiration

Han ska stärka Hemköps varumärke: ”Bygger trovärdighet”

Publicerad: 10 februari 2022, 10:28

Stjärnkocken Mathias Dahlgren ska hjälpa Hemköps kunder med inspirationen och middagsidéerna.

Foto: Pressbild

God mat och inspiration från en matälskare till en annan. När Hemköp drar i gång årets första reklamkampanj spelar ”världsmästarkocken” Mathias Dahlgren huvudrollen.


Ämnen i artikeln:

HemköpAxfood

Stjärnkocken Mathias Dahlgren ska hjälpa Hemköps kunder med inspirationen och middagsidéerna. Hans uppgift är att ”servera snabba, smarta lösningar som förvandlar vilken halvgrå senvinterdag som helst till en matdag att minnas”.

Till den nya kampanjen har Hemköp tagit fram två nya reklamfilmer som kommer att sändas i TV4-gruppen och Discoverys kanaler under veckorna 8-12 och 17-20. Kampanjen kommer även att synas i Hemköps digitala kanaler och under nästa vecka ska kampanjen även rullas ut i Stockholm tunnelbanas rulltrappor.

– Ett tydligt varumärke skapar vi bäst själva. Därför valde vi från 2019 att skapa och producera all vår reklam och våra kampanjer inhouse, säger Camilla Austad, varumärkeschef på Hemköps marknadsavdelning.

Mathias Dahlgren har synts i tidigare reklamkampanjer för Hemköp. Andra stjärnkockar och matälskare som kedjan haft samarbeten med de senaste åren är Niklas Ekstedt, Tommy Myllymäki, systarna Eisenman, Martina Haag, Markiz Tainton, Lisa Lemke, Catarina König, Sandra Mastio och Gustav Johansson.

– Det betyder mycket för oss att så stora namn vill fortsätta samarbeta med oss. De hjälper oss att stärka vårt varumärke och bygga det med trovärdighet, kunskap och inspiration.

 

Agneta Renmark

redaktionen@dagligvarunytt.se

Ämnen i artikeln:

HemköpAxfood

Dela artikeln:

Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev