Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

måndag10.05.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Butiksinspiration

Forskaren: ”Butikerna behöver bli bättre på att förmedla upplevelser”

Publicerad: 15 april 2021, 11:02

Äta med ögonen. Det behövs mer smak och doft i butiken – men även ljud är viktigt för helhetsupplevelsen. Bilden är från Coop Hagastaden i Stockholm.

Foto: Susan Berzelius

Smakord, former och förväntningar. Johan Swahn, doktor i sensorisk marknadsföring, vill göra livsmedelsbutiken till en upplevelsedestination.


Ämnen i artikeln:

Svensk DagligvaruhandelLivsmedelsföretagen

Sensorisk marknadsföring kan låta ganska akademiskt men är i själva verket den direkta motsatsen.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Tidning direkt i brevlådan, 39 nr per år
Aktuell överblick, fördjupning och insyn i svensk och utländsk dagligvaruhandel.

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.