Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag30.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Butiksinspiration

Färgkoder ska bidra till medvetna val

Publicerad: 15 Oktober 2020, 07:54

Coop Varbergs vd Göran Borg och Sockercheckens vd Mattias Andersson, till höger, gläds åt det mottagande som Sockerchecken fått i Varberg.

Foto: Christine Björklund

Många butiker står just nu på kö för att kunna erbjuda systemet ”Sockerchecken”. Genom färgmarkeringar på hyllkanterna ska kunderna guidas till bättre kostval – utan pekpinnar.


Ämnen i artikeln:

TeknologiCoop

Efter en längre testperiod på Stora Coop i Visby har Stora Coop i Varberg som andra butik utrustats med ”Sockerchecken” som är en teknisk lösning som hjälper kunderna att göra

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Tidning direkt i brevlådan, 39 nr per år
Aktuell överblick, fördjupning och insyn i svensk och utländsk dagligvaruhandel.

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

TeknologiCoop

Dela artikeln:


Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.