Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Butiksinspiration

Ett kundvarv fullproppat med klipp – så blir Coops nya Xtra-koncept på butiksnivå

Publicerad: 4 februari 2022, 09:13

”Vill du handla bra mat till schysta priser så har du kommit rätt”, säger Peter Nordman, försäljnings- och driftchef på Coop Väst

Bäst på billigast. Det är målet med Coops nya lågpriskoncept Xtra. Dagligvarunytt åkte till Trollhättan för att se hur butikerna och kunderbjudandet ser ut i verkligheten. ”Nu ger jag konkurrenterna där ute lite förhandsinformation – men det kan de behöva!”, säger Peter Nordman, försäljnings- och driftchef på Coop Väst.


Ämnen i artikeln:

Coop SverigeCoop Väst

Nej, det är inte matglädjen eller måltidsinspirationen som är i fokus hos Xtra. Däremot lågt pris, avskalad butikskommunikation och effektiv butiksdrift.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Tidning direkt i brevlådan, 39 nr per år
Aktuell överblick, fördjupning och insyn i svensk och utländsk dagligvaruhandel.

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

Coop SverigeCoop Väst

Dela artikeln:

Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev