Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag30.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Butiksinspiration

City Gross väljer bort kändisar – för att komma närmare kunden

Publicerad: 15 Oktober 2020, 09:20

Lokala influencers ska föra City Gross närmare kunden.

I en ny kampanj väljer City Gross bort kända namn. I stället samarbetar kedjan med lokala influencers. ”Vi vill komma närmare kunderna”, säger Sophia Bergendahl, ansvarig för projektet.


Ämnen i artikeln:

BergendahlsCity Gross

Kändiskocken Tina Nordström har figurerat flitigt i City Gross reklam tidigare. 

Gustav Johansson (Jävligt Gottt) och Johan Hedberg (Matgeek) är andra influencers som kedjan samarbetet med. 

Men i ett nytt marknadsföringsprojekt i sociala medier väljs kända ansikten bort. I stället väljer City Gross att samarbeta med lokalt förankrade influencers. 

– Genom att jobba med flera influencers med lägre räckvidd vill vi komma närmare kunderna, öka kännedomen om våra lokala butiker och bli mer direkta i vårt tilltal, säger Sophia Bergendahl. 

Tillsammans med plattformen Beatly har sju influencers på Instagram handplockats. Deras följare ska sedan få följa när de handlar hos City Gross samt lagar mat av produkterna. 

– Det är ett superspännande samarbete som drar i gång nu och håller på under hela oktober. Vi når färre användare men blir förhoppningsvis mer träffsäkra, säger Sophia Bergendahl. 

Daniel Norman

Reporter

daniel.norman@bonniernews.se

Ämnen i artikeln:

BergendahlsCity Gross

Dela artikeln:


Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.