torsdag21 september

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Rapporter

Servicehandelsjätten tillbaka på banan – nu vill Reitan ta på sig den hållbara ledartröjan

Publicerad: 13 april 2023, 11:51

Anna Wallenberg, vd på Reitan.

Foto: Pressbild/Vendela Kjerner

Pandemiåren blev ett par tuffa sådana för Reitan Convenience, ägare av Pressbyrån och 7-Eleven. Nu är kedjan på väg tillbaka till 2019 års nivåer finansiellt, samtidigt som man befäster sin ledande position i hållbarhetssatsningen. ”Möjlighet att leda och definiera hållbarhetsarbetet i den här branschen”, säger Anna Wallenberg, vd för Reitan Convenience i Sverige.

Ämnen i artikeln:

Pressbyrån

Loke Westberg

loke.westberg@bonniernews.se


När coronapandemin slog till i början av 2020 skulle det visa sig att Reitan Convenicence, vars affärsidé är att förse människor på språng med vardagsprodukter, blev speciellt drabbade.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Just nu 49 kr för 3 månader

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Tidning direkt i brevlådan, 39 nr per år
Aktuell överblick, fördjupning och insyn i svensk och utländsk dagligvaruhandel.

Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.

Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 2 446 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 3 495 kr. Säg upp prenumerationen när som helst, så avslutas den efter avtalad bindningstid.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev