måndag25 september

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Rapporter

Exklusivt: Här är siffrorna som kan förklara Icas svaga tillväxt

Publicerad: 24 augusti 2023, 07:25

Ulf Mazur, vd Matpriskollen, menar att de betydande prisskillnaderna mellan Ica-butiker blivit ett problem för marknadsledaren.

Foto: Sören Andersson

Prisskillnaderna mellan Ica och Willys – men framförallt inom Ica – är betydande. Det kan förklara Ica Sveriges svaga försäljningstillväxt. ”Konsumenterna förstår inte Icas prissättning”, säger Ulf Mazur.

Ämnen i artikeln:

Ica GruppenIca SverigeMatpriskollenMatpriser

Ellen Larsson

ellen.larsson@bonniernews.se


LÄS OCKSÅ: Ica fortsätter tappa till konkurrenterna – vinstdelningen tryter

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Just nu 49 kr för 3 månader

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Tidning direkt i brevlådan, 39 nr per år
Aktuell överblick, fördjupning och insyn i svensk och utländsk dagligvaruhandel.

Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.

Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 2 446 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 3 495 kr. Säg upp prenumerationen när som helst, så avslutas den efter avtalad bindningstid.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev