Kartläggningar
Willys kunder mer lojala – här är vd:ns förklaring: ”Jobbat långsiktigt och metodiskt”
Publicerad: 25 maj 2021, 12:09
GFK:s nya kartläggning visar att Willys kunder är lojalare – till vd Thomas Evertssons glädje. Foto: Julia Sjöberg
Hushållen har blivit mer lojala till Axfoods koncept. Siffrorna lyfter – för största och minsta butikerna. ”Vi är glada över att bli belönade”, säger Willys vd Thomas Evertsson.
GFK:s kartläggning av drygt 4 000 privathushålls inköp av dagligvaror över hela landet avslöjar att Axfood som grupp sticker ut rejält i kartläggningen för perioden februari-april.
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 2 446 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 3 495 kr. Säg upp prenumerationen när som helst, så avslutas den efter avtalad bindningstid.