Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kartläggningar

Vi låter fyra designers syna rabattskyltarna – här är deras dom: ”Ett lapptäcke av budskap, lätt att bli lurad”

Vi låter fyra designers syna rabattskyltarna – här är deras dom: ”Ett lapptäcke av budskap, lätt att bli lurad”

Vad tycker de som är experter på färg och form om marknadsföringsknepen i rabattdjungeln? Vi lät fyra kreatörer fälla dom över åtta skyltar från matkedjorna. ”Risken är att kommunikationen tar samma riktning som kvällstidningarnas rubriker”, säger My Dahlstrand, art director på Oh My.

Publicerad: 28 september 2022, 12:48


Foto: Grafik: Yasmine Winberg

Som konsument på jakt efter ett riktigt bra klipp är det lätt att bli lurad, inte minst i matbutiken. Det kan Dagligvarunytt tillsammans med Market och Resumé visa på genom

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Tidning direkt i brevlådan, 39 nr per år
Aktuell överblick, fördjupning och insyn i svensk och utländsk dagligvaruhandel.

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev