Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kartläggningar

Uppstickaren lockar flest nya kunder: ”En hel del har hittat hit”

Publicerad: 12 oktober 2021, 11:06

GFK:s senaste siffror visar att Tempo rekryterar procentuellt flest nya kunder i dagligvaruhandeln. Malinda Hermansson är butikschef och Camilla Gillholm handlare på Tempo i Kareby norr om Göteborg.

Tempos siffror fortsätter att skjuta i höjden. Kunderna blir fler – och lojaliteten lyfter. ”Många som har hittat till oss stannar kvar”, säger handlaren Camilla Gillholm.


Ämnen i artikeln:

City GrossCoopHemköpIca MaxiIca KvantumIca SupermarketIca NäraLidlTempoWillys

Dagligvarunytt har i ett flertal artiklar berättat att Axfoods närbutikskoncept Tempo har vuxit med drygt en handfull butiker bara i år och offensiven syns i GFK:s mätningar.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Tidning direkt i brevlådan, 39 nr per år
Aktuell överblick, fördjupning och insyn i svensk och utländsk dagligvaruhandel.

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 2 795 kr ex. moms (ord. pris 3 495 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vår tidning. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Alla nyheter om dagligvaruhandeln – i ett nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.